Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Admin: Jonas Milfred | Mod: Hans Gundertofte, Michael Lauridsen, Mikkel Davidsen og Michael Rasmussen
 
SøgNyeste billederForumforsideLog indTilmeld

 

 Meta :)

Go down 
+3
Beancake12
God Lobster
TheDamnChicken
7 deltagere
ForfatterBesked
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Meta :)   Meta :) EmptyTirs Maj 26, 2009 5:43 pm

Hej alle!

Tænkte at i denne tråd kunne man diskuterer generelt hvordan meta decks opfører sig så evt andre spillere kunne få glæde af hvordan decksne virker "from the inside" Smile

Det Skulle der gerne kunne skrives side op og side ned om.
Tilbage til toppen Go down
God Lobster
Moderator
God Lobster


Antal indlæg : 121
Join date : 26/05/09
Age : 33
Geografisk sted : Somewere

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyOns Maj 27, 2009 8:54 am

Her er lige et lille hurdigt side:

Dark Armed Dragon-baserede decks plejer jeg at side Shadow Imprisoner Mirror ind.

Lightsworn er det Light Imprisoner Mirror, og hvis jeg spiller et deck som ikke er afhængig af graven så evt macro cosmos/necrovalley.

Gladiator Beast plejer jeg at bruge Prohibition på Bestiari, og så har man kun Laquary at bekymre sig om, men der kan Bottomless Trap Hole jo være fin(kan også ved Bestiary).

Monarch er lidt sværere, da de ikke har ét bestemt nøglekort men derimod mange. Zombie World kan stoppe deres tribute summon, men det er sådan set det eneste den kan. Den fylder ikke nede i spell/trap-zonen som f.eks Mask Of Risrict gør, så den har en fordel dér.
Skal lige sige at det ikke er så smart med Zombie World hvis du selv er afhængig af tribute summon eller monster-type, da den jo så også ville være en del i vejen for dig selv.
Tilbage til toppen Go down
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyOns Maj 27, 2009 9:34 am

med hensyn til lightsworn: pas på de nedren personer der er begyndt at putte phantom of chaos ind i main, den kan som sagt ikke stoppes af light inprisoning mirror (den er jo dark ikke!?).
Noget andet man kan gøre er simpelthen at negate luminas summmon. ingen lumina ingen swarm ;P Deckeet bliver nærmest lammet hvis hun ikke er på banen.
Tilbage til toppen Go down
Beancake12

Beancake12


Antal indlæg : 43
Join date : 26/05/09
Age : 34
Geografisk sted : Skovlund

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyOns Maj 27, 2009 12:42 pm

woot! mange tak for jeres råd/tips!!!

nu kommer jeg jo ikke så tit til turneringer, da jeg får totl bølle tæv! derfor er det rart at vide hvad der kan stoppe de forskellige deck
Tilbage til toppen Go down
WickedKuriboh
Moderator



Antal indlæg : 3
Join date : 26/05/09
Age : 34

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyOns Maj 27, 2009 3:05 pm

nu syntes jeg selv at side anti kort ind mod folk er lavt, så efter min mening køre man
mirrors i main eller slet ikke, jeg ser heller at et side deck bliver brugt til at justere selve decket i den ønskede retning i forhold til modstanden, but thats just me
monarch kan være besværlige, men countertraps som forceback og siær pulling the rug
kan gøre kort process med dem, mask of restrict er nok det bedste bud dog
Rai-Oh er god til at modarbejde gadet decks, og sætte samtidig en kæp i hjulet på amnge meta decks, det skal dog siges at dens effekt virker for BEGGE spiller så den skal omgåes
med forsigtighed, black wing bliver vist det nyde meta, havd siger i drenge? hvad kan stoppe dem? (udover anti-dark)
Tilbage til toppen Go down
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyOns Maj 27, 2009 3:42 pm

Well... Royal depression er som sagt en af de bedste måder at stoppe de hurtige decks, men black wings især, har virkelig meget anti-spell traps. Men ligesom med six samurai så skal normal påkaldelsen stoppes, så kan resten ikke komme frem. Et kort som fx needle ceiling tror jeg er en af de bedre løsninger da den udnytter på det grummeste at modstanderen swarmer helt vildt, og den kan chaines, endda aktiveres i kampfasen. Et andet kort kunne være non - aggression area, men chancen for at den for lov at ligge er desværre ret lille Sad

suma sumarum vil jeg sige at threatening roar nok er bedst, og den stopper også gladiator beast meget irriterende "taggeri" ;P
Tilbage til toppen Go down
neos




Antal indlæg : 10
Join date : 28/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyMan Jun 01, 2009 10:35 am

royal depression må være ny... sikker på du ikke tænker på royal Oprression Wink

det er fint I kommer frem til en masse spell/trap mod blackwing, men glemmer at de fleste BW spillere mainer heavy storm og giant trunade og nogle også mystical space typhoon og sider dust tornado for at ødelægger s/t zonen så man kan swarm for game...

bottomless trap hole og "måske" compulsory evacuation device er vejen frem for at stoppe de her swarms... selvfølgelig kan royal oppression være en god vej også, men problemet er at den ikke kan aktiveres i damage step hvor shura's effekt går igang
Tilbage til toppen Go down
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyMan Jun 01, 2009 12:35 pm

ja det skrev jeg vist også ^_^oppressions kælenavn er deppression, fordi den er meget depri at spille imod ;P

Nogen der ved hvor hurtigt de bruger deres hånd? for ellers er dark coffin måske en løsning, eller security orb
Tilbage til toppen Go down
magicman94




Antal indlæg : 76
Join date : 27/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyTirs Jun 30, 2009 9:42 pm

noget der oss er ret anti gb er oss legendary jujitsu master
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyTirs Jun 30, 2009 9:51 pm

brug divine wraht, så er deres tur ødelagt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyTirs Jun 30, 2009 10:46 pm

well... sandt nok, divine wrath plejer at ruinere hvis man altså a) trækker den i første tur og man selv starter, eller b) meget sent i duellen og modstanderen ikke har en skid resourcer tilbage...

men oplever alt for tit at man mangler 5 divine wrath pr. tur, og det discard der kan gå hen og blive irriterende langt inde i duellen ;P
Tilbage til toppen Go down
God Lobster
Moderator
God Lobster


Antal indlæg : 121
Join date : 26/05/09
Age : 33
Geografisk sted : Somewere

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyOns Jul 01, 2009 2:27 pm

Mirror's of Oath er et sjovt kort mod GB. Samme med Deck Lockdown og GB Hunter. GB Hunter har 2000 def, og det er mere end de små GB'er kan overkomme, så den er nogenlunde sikret. Problemet er bare at modstanderen højst sansyneligt vil knække den med spell/trap

Men GB er ikke så farligt som BF. Så det er dem man skal passe på, og så selvfølgelig Lightsworn. Vil sige at Lightsworn er det farligste på grund af Judgment Dragon og Honest, men Gale the Whirlwind kan også være irriterende. Håber den kommer på banlisten (ikke som forbidden, men som limited eller i det minste semi) men nu får vi se hvordan japanerne tager imod BF. Tele DAD døde jo også hurtigt, så måske bliver BF også hurtigt grillet
Tilbage til toppen Go down
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyOns Jul 01, 2009 3:12 pm

well ;P gale er i teorien som DaDdy ;P enormt god og nem at putte i de fleste syncro decks (den kan tage stardust alene, hallo?)... og så er den dark... dvs tomat, allure The Dark Creator kan bruges på den, så ja afgjort møg farlig Very Happy

Hvad angår lightsworn så vil jeg mene at den farligste er Phantom of Chaos, da den smutter pænt udenom alt det man prøver at låse ned med, altså bottomless / depression / light imprisoning mirror...

men begge decks stoppes / forsinkes med en enkelt bottomless... især lightsworn har et problem der!

desuden skal man HUSKE at putte dust tornado ind mod blackwing, eller andet da de bliver sænket i tempo hvis whirlwind ikke er på banen ^^)

ja, det ser ud som om at konami er ret sure på gladiator beast siden der både er kommet mirror of oath og GB hunter...
'----------------------------------
Tilbage til toppen Go down
magicman94




Antal indlæg : 76
Join date : 27/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyFre Jul 03, 2009 12:57 pm

synes ikk tele dad er død da der er monk tele dad og skill dad og begge kan være onde men ellers er book oss en kort som er godt at have i side mod fx bf og plasma decks
Tilbage til toppen Go down
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyFre Jul 03, 2009 2:56 pm

nå ja Very Happy du siger noget... den er også god til at "gemme" en tuner væk, og knalde den i næste tur ^^
Tilbage til toppen Go down
God Lobster
Moderator
God Lobster


Antal indlæg : 121
Join date : 26/05/09
Age : 33
Geografisk sted : Somewere

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyFre Jul 03, 2009 3:09 pm

Book of Eclipse er også fin hvis man ikke er bange for at modstanderen trækker kort. Der er en sjov ruling med at hvis man aktiverer den i endfasen efter Lightsworn har millet skal de mille igen^^ Desuden kan den give beskyttelse mod swam-angreb og den har samme som Book of Moon.
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyLør Jul 04, 2009 12:56 am

book of eclips er godt i et burn, og især god mod LS på et tidspunkt vil de trække sig selv ud, har brugt det mod en, han blev pænt sur Very Happy
men skill drain er ond mod meta, du kan os bare kombinere en lava golem med en sword of reavaling light og nogle cage, det plejer osse at pisse dem af Very Happy
eller brug venom swamp, og lig face down monsters Very Happy
Tilbage til toppen Go down
God Lobster
Moderator
God Lobster


Antal indlæg : 121
Join date : 26/05/09
Age : 33
Geografisk sted : Somewere

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyLør Jul 04, 2009 2:16 am

Det er nogle gode ting du kommer med dér Meller. Har selv brugt de fleste af de ting du siger, og de er ret effektive, men vil lige sige nogle ting om dem:
Hvis du bruger meget stall så er Lava Golem en god måde at slippe af med nogle irriterende monstre på modspillers bane, og samtidig har han et monster som burner ham op. Da den er lv 8 kan den være svær at bruge som synchro-materiel. Men komboen kan godt give bagslag hvis du ikke har et deck som specielt går ud på at du ikke skal angribes. Har selv oplevet at jeg gav min modstander en Lava Golem, men hun havde brugt Giant Trunade i turen forinden så jeg glemte så at lægge mit stall ned (hun brugte Hopeless Dragon, så det slog pænt hårdt)

Venom Swamp er meget sjov at bruge hvis du bruger PACKMAN eller bare spiller med flip-effekter. Han selv prøvet at bruge det, og den virker forbløffende godt mod Monarch'er, da man hurtigt får taget broden af deres styrke.

Med hensyn til Book Of Eclipse så skal man altid huske at det kan være til Lightsworn's fordel hvis de miller meget (tænker på bl. a Judgment Dragon og Lumina)
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyLør Jul 04, 2009 8:47 am

ja jeg bruger sels taktikerne pånær book of eclips. og den med lava golem virker os godt med msn eller graviti bind eller en level area limit b Very Happy
du kan jo os bare live en wave.motion cannon ned hvis han hurtigere skal miste liv Very Happy
Tilbage til toppen Go down
God Lobster
Moderator
God Lobster


Antal indlæg : 121
Join date : 26/05/09
Age : 33
Geografisk sted : Somewere

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyLør Jul 04, 2009 12:32 pm

Når jeg selv kører stall (ikke burn, men mill) så bruger jeg Wave-Motion Cannon som lokkedue. Så koncentrerer min modstander sig mere om at få fjernet dén end få fjernet mit stall. Det er dog nemt at regne ud at der kun er en lokkedue, men den er farlig at ignorerer.
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyLør Jul 04, 2009 6:56 pm

jammen hvad vil du så nakke din modstander med?
Tilbage til toppen Go down
God Lobster
Moderator
God Lobster


Antal indlæg : 121
Join date : 26/05/09
Age : 33
Geografisk sted : Somewere

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptySøn Jul 05, 2009 3:16 am

Som jeg skrev; jeg bruger mill. Men hvis Wave-Motion Cannon kommer op på de grande LP så fyrer jeg den selvf af
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptySøn Jul 05, 2009 1:29 pm

jeg plejer næsten altid starte med en og trakke en lidt senere Very Happy
så modstanderen plejer højst leve 5 ture.. ;D
Tilbage til toppen Go down
TheDamnChicken
Moderator



Antal indlæg : 63
Join date : 25/05/09

Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) EmptyFre Jul 10, 2009 7:19 pm

michael plejer at bruge needle worm til at vinde med, mens at han staller med de 34 stall kort han har i xD

eller det er i hvertfald planen ikke? så kan man jo vende den om og sige at meta decket skal bruge 3x royal decree, 3x cold wave 3x twister, 3x dust torado... xD og så lige 3x great shogun shien men det er nok ikke særligt smart Sad
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Meta :) Empty
IndlægEmne: Sv: Meta :)   Meta :) Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Meta :)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: YuGiOh! :: Strategier-
Gå til: