Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Admin: Jonas Milfred | Mod: Hans Gundertofte, Michael Lauridsen, Mikkel Davidsen og Michael Rasmussen
 
SøgNyeste billederForumforsideLog indTilmeld

 

 Trust O Meter!

Go down 
+2
meller
Admin
6 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin



Antal indlæg : 107
Join date : 25/05/09
Age : 32
Geografisk sted : Sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyMan Maj 25, 2009 11:31 pm

Gør det mere sikkert at handle over posten!
Det er hvad dette Trust O Meter er beregnet til!
Dette system består af Positive og Negative points. Dette vil sige at jo højere et tal man har i den positive bar, jo mere kan man føle sig sikker på at handle med den person og omvendt, jo højere tal man har i den negative bar, jo mindre er man til at stole på.

Når du giver points skal du også henvise til hvor at din handel har foregået. Dette skal gøres med et link til den shop det er blevet aftalt i. (hvis aftalt over PM er der INGEN points!)

Når der handles gennem post, er det den som har den laveste positive karakter som skal sende først. Dette udregnes ved fx:

Jens har
4 positive
2 Negative

Anders har:
3 Positive
0 Negative

Den endelige positive sum angives ved at trække alle de negative værdier fra de positive. Altså i Jens' tilfælde er det 4-2=2positive.
Dvs at selvom Jens har flest positive så er det stadig ham som skal sende først da hans positive i sidste ende kun er 2.

Alle starter naturligvis på 0. Hver eneste gang at du handler gennem denne side, så skriv en PM besked til Admin som indeholder følgene: (du skal ikke skrive til Mod da de ikke er i stand til at give points)

Dit navn:Hvad er dit brugernavn på denne side?
Hans/hendes navn: Hvem har du handlet med (personens brugernavn)
Stedet: Hvor blev handlet aftalt?
Din karakter: Enten Positiv eller Negativ

Fx:
Navn:Jens
Hans navn: Anders
Stedet: https://yugiohdk.danskforum.net/kyab-salg-bytte-f4/admin-s-shop-t16.htm
Min karakter: Positiv

(hvis negativ er givet skal der gives en god begrundelse på dette, som fx kunne være at kortene aldrig ankom)

BEGGE parter skal skrive en besked til mig for at pointsne vil blive uddelt!

Hvis den ene part giver negativ til den anden og den anden ikke vil give karakter til den anden, vil dette på siden blive drøftes og derved vil der tages en beslutning om der skal gives points, og derudover hvad der skal gives til hvem.

Jeg kan kontaktes her: https://yugiohdk.danskforum.net/profile.forum?mode=viewprofile&page_profil=contact&u=1


Sidst rettet af Admin Tors Jul 23, 2009 9:27 pm, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
https://yugiohdk.danskforum.net
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 7:51 pm

man kan jo ikke tage vare for hvad den anden vil og ikke vil..
jeg kan jo ikke bare sige til dig at du SKAL skrive til en admin(det er så godtnok dig) men alligevel, jeg kan jo ikke bestemme det du gør..
kan godt se det fra din vinkel.. da du skal være sikker på handlen har været der Very Happy så man ikke bare sviner hinanen til på den møde..

er der en karakter scalla?
altså man højs kan give -10 til 10 eller sån?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



Antal indlæg : 107
Join date : 25/05/09
Age : 32
Geografisk sted : Sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 7:54 pm

du kan skrive positiv eller negativ.. Wink

Det er heller ikke noget at man SKAL.. dette er en service som kan give et fingerpeg om den person er til at stole på ^^
Tilbage til toppen Go down
https://yugiohdk.danskforum.net
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 8:23 pm

ja men så kan man jo bare give en +1000 hvis nu man er goe venner med dem.. så tænkte på om man ikke kun skulle kune give 1+ eller 1- Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Beancake12

Beancake12


Antal indlæg : 43
Join date : 26/05/09
Age : 34
Geografisk sted : Skovlund

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 8:24 pm

så vidt jeg har forstået det er det ikke muligt at give mere end 1 point pr. byt
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 8:26 pm

nåe okay så har jeg bare misforstået Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Beancake12

Beancake12


Antal indlæg : 43
Join date : 26/05/09
Age : 34
Geografisk sted : Skovlund

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 8:30 pm

det kan jo ske! Razz

eksempel...

vi bytter, du modtager ikke dine kort, og jeg modtager mine kort. vi sender begge en pm til jonas (admin) hvor jeg skriver:

mig: Bean
ham/hende: meller
karakter: +1

mens du skriver:


mig: meller
ham/hende: beancake12
karakter: -1

vi vil der efter begge på opdateret karakteren til venstre...

<-------------
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



Antal indlæg : 107
Join date : 25/05/09
Age : 32
Geografisk sted : Sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 8:35 pm

ja, men det skal lige huskes at der skal skrives en begrundelse til negativ karakter, altså fx. skulle han så skrive at kortene ikke kom.. Hvis der desuden er en som skriver til mig at han vil give en anden negativ karakter, men den anden ikke skriver noget (fordi personene fx helst ikke vil have negativ karakter) vil jeg undersøge sagen og give karakter ud fra hvad jeg kan se på hver isærs handels forum.. (altså om disse har handlet) Der vil selvfølgelig ses hårdt ned på snyd, så hvis en bruger opnår for høj negativ handels points vil denne først blive advaret, derefter banned.
Tilbage til toppen Go down
https://yugiohdk.danskforum.net
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 8:59 pm

hvad så hvis man nu har sendt 500 kr. til en og kortene ikke kommer til en?
vil du så tager hårder fat på det og give mere i - ?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



Antal indlæg : 107
Join date : 25/05/09
Age : 32
Geografisk sted : Sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 9:00 pm

nej, jeg kan ikke gøre noget ved det. Jeg gør det så godt jeg kan, og vil kun uddelegere +1 eller -1 for hvert byt.
Tilbage til toppen Go down
https://yugiohdk.danskforum.net
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyTors Maj 28, 2009 9:01 pm

det er bare iorden
Tilbage til toppen Go down
yous0147

yous0147


Antal indlæg : 40
Join date : 28/05/09

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyFre Maj 29, 2009 6:56 pm

Hvad hvis man har byttet på en anden hjemmeside, må man så godt give sende en positiv eller negativ post til admin om ham på den her hjemmeside?
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyFre Maj 29, 2009 7:01 pm

okay.. tror jeg vel men lige så alle ved det handlede jeg ved kortbutikken i søndags og fik først mine kort her idag.. så de har været 5 arbejdsdage om det.. det er ikk noget positivt men jeg fik de kort jeg havde bestilt.. det er jo positivt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
yous0147

yous0147


Antal indlæg : 40
Join date : 28/05/09

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyFre Maj 29, 2009 7:18 pm

Nej ikke på den måde.
Hvis nu man har handlet med en anden bruger på en anden hjemmeside før, i det her tilfælde Ygo dk, og at den man handlede også har en bruger herinde kan man så give ham et positivt feedback herinde Question
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyFre Maj 29, 2009 10:04 pm

nej det er dumt syntes jeg... det bør kun være forbeholdt dette forum..
Tilbage til toppen Go down
Hanzo




Antal indlæg : 45
Join date : 30/05/09
Age : 35
Geografisk sted : sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 12:54 pm

Det er jeg uenig i meller.
jeg synes at man skulle ku bedømme andre med hensyn til hadler foregået i andre forums, fordi man kunne tænke sig at hvis 1 snyder i et forum, f.eks. YGO, så ville han/hun jo nok også snyde herinde.
Tilbage til toppen Go down
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 2:39 pm

ja ja self.. men vi skal jo ikke tage vare for andre forum.. vi skal vel kun bedømme brugere på dette forum??
brugere på andre og dette forum hedder jo nok heller ikke det samme, så derfor os..
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



Antal indlæg : 107
Join date : 25/05/09
Age : 32
Geografisk sted : Sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 3:38 pm

Af hensyn til at folk kan snyde osv, vil jeg helst henvise til at kun handler foregået på dette forum får karakterer for hvis jeg så er i tvivl om en har handlet med en anden kan jeg gå ind og læse i shoppen og kigge om der er foregået noget der.

Af hensyn til jer som har handlet et andet sted end på denne side, må i nok handle igen, for jeg skal kunne se hvornår i har handlet og det skal helst være på dette forum af hensyn til brugeraktivitet og så at folk ikke bare handler på de andre sider og så giver karakterer herinde.. Det er meningen at dette system skal være på dette forum, og ikke bare blive til et system hvor folk opretter sig som brugere, og så handler over fx. jigle og så giver karakterer herinde.

MVH Jonas Milfred
Tilbage til toppen Go down
https://yugiohdk.danskforum.net
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 4:10 pm

tak.. lige hvad jeg mener jonas Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Cheat Hunter




Antal indlæg : 1
Join date : 28/05/09

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 8:52 pm

meller skrev:
okay.. tror jeg vel men lige så alle ved det handlede jeg ved kortbutikken i søndags og fik først mine kort her idag.. så de har været 5 arbejdsdage om det.. det er ikk noget positivt men jeg fik de kort jeg havde bestilt.. det er jo positivt Very Happy

Som jeg har forstået det, når man handler med kortbutikken, forgår det sådan her. Man afgiver ordre. Indbetaler penge. Ordren bliver sendt tirsdag eller torsdag(eller fredag kan ikke lige huske hvad der står på siden). Og så er der lige Post Danmark, ellers som de burde hedde Post "slow" DK. De er noget af det langsomste jeg længe har set. Sende et brev til Djævleøen. Det tog sku 5 dage om at nå frem. Har også prøvet det den anden vej. 2 gange enda. Så det kan lige så godt være Postens skyld.

Eftersom du bestilte en søndag vil en bankoverførelse ikke ske før tirsdag hvis du ikke har samme bank som modtager kontoen. (ved jeg self ikke om du har) XD just so u know Very Happy

Tilbage til tråden...

Denne side skal bestemt ikke blandes sammen med andre sider. Ellers kunne man lige så godt oprette noget ligende på de andre sider.

Er det ikke muligt at lave det automatisk som Itrade? Bare så det ikke skal gøres autumatisk.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



Antal indlæg : 107
Join date : 25/05/09
Age : 32
Geografisk sted : Sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 9:02 pm

du mener vel "så det ikke skal gøres manuelt" xD

Ville gøre det langt nemmere - ja, men dette er jeg ikke i stand til at gøre med denne webudgiver, men jeg får muligvis snart oprettet en side som er uafhængig af "forumotion" og i denne vil jeg stort set kunne lave hvad jeg vil ^^

men dette er ikke sikkert endnu, skal først lige se resultatet^^

Men.. Tror du ikke der er større chance for snyd hvis folk så bare kan blive enige om at give positive karakterer til hinanden konstant? Tror det lige pt, medmindre bedre muligheder foreslås, at det gøres manuelt (da det jo også er begrænset af hvor mange mennesker der spiller yugioh i DK) fordi at hvis de samme 2 personer handler for mange gange i træk, vil jeg ikke udgive points. Jeg overvejer stærkt at skrive det på reglerne (under Trade O Meter) at man ikke kan handle med den samme igen, og hvis der opstår en form for "mønster" så vil dette også stoppes og der vil gives advarsler.

Har nemlig lavet et skjult emne hvor der vil blive skrevet alle handler ned, så det kan tjekkes og slettes eller lign.

Forselag om alt i dette forum er velkommen^^
Tilbage til toppen Go down
https://yugiohdk.danskforum.net
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 9:45 pm

jeg syntes det et en god idé det med et lukkede forum hvor du kan se alle handler.
og det med at handle sammen helle tiden kan de jo bare sige for at få point, det lyder os usandsynligt man bytter med den samme 5 dage efter man lige har byttet med ham Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin



Antal indlæg : 107
Join date : 25/05/09
Age : 32
Geografisk sted : Sydfyn

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 11:13 pm

præcist også derfor at jeg tror at det måske er bedre at det er manuelt og at det hele bliver skrevet ned, for så kan man sikre at folk ikke handler i træk, eller at der er 3+ der danner et mønster, og ved at det bliver skrevet ned, vil man kunne gå ind og fjerne pointsne igen.
Tilbage til toppen Go down
https://yugiohdk.danskforum.net
meller




Antal indlæg : 53
Join date : 28/05/09
Age : 29
Geografisk sted : sæby / nordjyland

Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! EmptyLør Maj 30, 2009 11:25 pm

men folk kan jo bare skrive over åbent at de gør og så sende individioele poster ed de ikke gør det...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Trust O Meter! Empty
IndlægEmne: Sv: Trust O Meter!   Trust O Meter! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Trust O Meter!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Handel :: Trust O Meter-
Gå til: